Meniu Închide

Înscrierea în clasa pregătitoare

ÎNSCRIEREA ÎN CLASA PREGĂTITOARE PENTRU ANUL ȘCOLAR 2020-2021

  • Informații privind înscrierea în clasa pregătitoare pentru anul școlar 2020 – 2021 (21.05.2020) [click]
  • Trei tipuri de cereri au fost publicate în Monitorul Oficial pentru înscrierea la clasa pregătitoare. Acestea sunt în anexele 2, 3 și 4 din Ordinul 4.244/2020 : 
    • cerere tip pentru obținerea recomandării de înscriere în clasa pregătitoare și se adresează școlii, fie online fie fizic, la sediul acesteia [click]
    • cererea tip adresată centrelor de evaluare CMBRAE/CJRAE pentru copiii care au revenit din străinătate sau care nu au frecventat gărdinița, aceasta se poate depune online [click]
    • declarație-tip pe proprie răspundere, cu privire la veridicitatea informațiilor introduse în cerere, respectiv recomandarea de înscriere în clasa pregătitoare; se poate depune online împreună cu celelalte documente [click]
  • Noi reglementări privind înscrierea în învățământul primar – 15 mai 2020
  • Pagina de web a Ministerului Educației și Cercetării legată de înscriere – https://www.edu.ro/inscriere-invatamant-primar  
  •  Adresa de web a aplicației care vă oferă posibilitatea înscrierii on-line : https://inscriere.edu.ro/cerere/

CARACTERISTICILE DEZVOLTĂRII SOCIALE ALE COPILULUI DE 6-7 ANI

  • îşi alege prieteni de aceeaşi vârstă cu el, după interese comune, personalitate, suport;
  • acordă o mare importanţă grupului de prieteni;
  •  intră în competiţie cu ceilalţi copii pentru a ocupa poziţia de lider în cadrul grupului;
  •  creşte interesul de a se juca cu alţi copii şi împarte jucăriile cu aceștia;
  •  reuşeşte să colaboreze în cadrul unui grup pentru îndeplinirea unei sarcini, rezolvarea unei probleme;
  •  se implică nu numai în jocuri simbolice, dar şi în jocuri cu reguli;
  • se poate integra într-un joc aflat în desfăşurare;
  • cere explicaţii despre o regulă, încercând chiar negocierea acesteia;
  •  jocul este mai bine organizat, iar regulile acestuia sunt respectate mai riguros;
  • manifestă mai multă autonomie;
  •  îşi manifestă gelozia în relaţiile cu fraţii;
  •  îşi poate asuma responsabilitatea pentru îndeplinirea unor sarcini simple;
  •  dialoghează intens cu ceilalţi copii, putând avea o conversaţie de durată mai lungă.

CARACTERISTICILE DEZVOLTĂRII EMOŢIONALE ALE COPILULUI DE 6-7 ANI

  • afectivitatea este relativ instabilă;
  • identifică şi denumeşte majoritatea emoţiilor;
  • sunt interesaţi şi înţeleg emoţiile celorlalţi, întrucât la această vârstă se dezvoltă empatia;
  • identifică emoţiile nu numai după expresia facială şi raportându-se şi la context, la situaţie;
  • identifică cauzele emoţiilor;
  • respect regulile de exprimare a emoţiilor în diverse situaţii sociale;
  • transmit verbal şi nonverbal mesajele afective;
  • apar tendinţe de pendulare între supunere şi dominare, impulsivitate şi control;
  • îşi elaborează propriile reguli de reglaj emoţional în diverse situaţii de joc, de interacţiuni sociale;
  • apreciază prietenii de aceeaşi vârstă cu ei, însă nu renunţă la sprijinul adulţilor în situaţii de ghidaj emoţional;
  • pot apare o serie de tulburări emoţionale, cum ar fi minciuna, furtul, sfidarea regulilor;
  • îşi exprimă furia în cadrul jocurilor, supărarea, neliniştile;
  • trăieşte intens lauda, critica;
  •  începe să-şi interiorizeze gândurile, emoţiile, speranţele