ÎNSCRIEREA ÎN CLASA PREGĂTITOARE PENTRU ANUL ȘCOLAR 2020-2021
- Informații privind înscrierea în clasa pregătitoare pentru anul școlar 2020 – 2021 (21.05.2020) [click]
- Trei tipuri de cereri au fost publicate în Monitorul Oficial pentru înscrierea la clasa pregătitoare. Acestea sunt în anexele 2, 3 și 4 din Ordinul 4.244/2020 :
- cerere tip pentru obținerea recomandării de înscriere în clasa pregătitoare și se adresează școlii, fie online fie fizic, la sediul acesteia [click]
- cererea tip adresată centrelor de evaluare CMBRAE/CJRAE pentru copiii care au revenit din străinătate sau care nu au frecventat gărdinița, aceasta se poate depune online [click]
- declarație-tip pe proprie răspundere, cu privire la veridicitatea informațiilor introduse în cerere, respectiv recomandarea de înscriere în clasa pregătitoare; se poate depune online împreună cu celelalte documente [click]
- Noi reglementări privind înscrierea în învățământul primar – 15 mai 2020
- Pagina de web a Ministerului Educației și Cercetării legată de înscriere – https://www.edu.ro/inscriere-invatamant-primar
- Adresa de web a aplicației care vă oferă posibilitatea înscrierii on-line : https://inscriere.edu.ro/cerere/


CARACTERISTICILE DEZVOLTĂRII SOCIALE ALE COPILULUI DE 6-7 ANI
- îşi alege prieteni de aceeaşi vârstă cu el, după interese comune, personalitate, suport;
- acordă o mare importanţă grupului de prieteni;
- intră în competiţie cu ceilalţi copii pentru a ocupa poziţia de lider în cadrul grupului;
- creşte interesul de a se juca cu alţi copii şi împarte jucăriile cu aceștia;
- reuşeşte să colaboreze în cadrul unui grup pentru îndeplinirea unei sarcini, rezolvarea unei probleme;
- se implică nu numai în jocuri simbolice, dar şi în jocuri cu reguli;
- se poate integra într-un joc aflat în desfăşurare;
- cere explicaţii despre o regulă, încercând chiar negocierea acesteia;
- jocul este mai bine organizat, iar regulile acestuia sunt respectate mai riguros;
- manifestă mai multă autonomie;
- îşi manifestă gelozia în relaţiile cu fraţii;
- îşi poate asuma responsabilitatea pentru îndeplinirea unor sarcini simple;
- dialoghează intens cu ceilalţi copii, putând avea o conversaţie de durată mai lungă.
CARACTERISTICILE DEZVOLTĂRII EMOŢIONALE ALE COPILULUI DE 6-7 ANI
- afectivitatea este relativ instabilă;
- identifică şi denumeşte majoritatea emoţiilor;
- sunt interesaţi şi înţeleg emoţiile celorlalţi, întrucât la această vârstă se dezvoltă empatia;
- identifică emoţiile nu numai după expresia facială şi raportându-se şi la context, la situaţie;
- identifică cauzele emoţiilor;
- respect regulile de exprimare a emoţiilor în diverse situaţii sociale;
- transmit verbal şi nonverbal mesajele afective;
- apar tendinţe de pendulare între supunere şi dominare, impulsivitate şi control;
- îşi elaborează propriile reguli de reglaj emoţional în diverse situaţii de joc, de interacţiuni sociale;
- apreciază prietenii de aceeaşi vârstă cu ei, însă nu renunţă la sprijinul adulţilor în situaţii de ghidaj emoţional;
- pot apare o serie de tulburări emoţionale, cum ar fi minciuna, furtul, sfidarea regulilor;
- îşi exprimă furia în cadrul jocurilor, supărarea, neliniştile;
- trăieşte intens lauda, critica;
- începe să-şi interiorizeze gândurile, emoţiile, speranţele